Will Smith, dalam video baharu, berkata dia ‘sangat menyesal’ tentang tamparan Oscar

Malaysia Post
2 min readJul 30, 2022

Pelakon Will Smith berkata semalam dia “sangat menyesal” kerana telah menampar Chris Rock di Anugerah Akademi tahun ini dan telah menghubungi pelawak itu untuk bercakap tetapi ditolak.

Smith menyiarkan video di YouTube di mana dia menjawab soalan mengenai serangan ke atas Rock di atas pentas pada majlis Mac selepas pelawak itu membuat jenaka mengenai penampilan isteri Smith, Jada Pinkett Smith.

“Tiada sebahagian daripada saya yang menganggap itu adalah cara yang betul untuk berkelakuan pada masa itu,” kata Smith dalam video itu, di mana dia duduk di kerusi di hadapan rak buku.

“Saya sangat menyesal,” tambah Smith. “Saya cuba untuk menyesal tanpa malu pada diri sendiri. Saya seorang manusia, dan saya melakukan kesilapan.” Smith berkata dia telah cuba menghubungi Rock dan “mesej yang kembali ialah dia tidak bersedia untuk bercakap.” “Chris, saya minta maaf dengan awak. Tingkah laku saya tidak boleh diterima. Dan saya di sini bila-bila masa anda bersedia untuk bercakap,” tambah Smith.

Kurang sejam selepas kejadian itu, Smith memberikan ucapan penuh sebak di atas pentas ketika dia menerima anugerah pelakon terbaik untuk peranannya dalam “King Richard,” yang menggambarkan bapa kepada bintang tenis Serena dan Venus Williams.

Dalam video baharu itu, Smith menjawab persoalan mengapa dia tidak meminta maaf kepada Rock semasa ucapannya.

“Saya berasa kabus pada ketika itu. Semuanya kabur, “kata Smith.

Pada bulan April, Smith meletak jawatan daripada Akademi Seni & Sains Filem, kumpulan yang menganugerahkan Oscar, dan organisasi itu melarangnya daripada menghadiri majlis itu selama 10 tahun.

Jenaka Rock tentang Pinkett Smith merujuk kepada filem GI Jane 1997 di mana pelakon Demi Moore mencukur kepalanya. Tidak jelas sama ada Rock sedar bahawa dia mempunyai keadaan yang menyebabkan keguguran rambut.

Smith berkata isterinya, yang membelalakkan matanya melihat gurauan Rock, tidak memintanya pada masa itu untuk menangani perkara itu.

Dia juga berkata “menyakitkan saya secara psikologi dan emosi apabila mengetahui saya tidak memenuhi imej dan tanggapan orang terhadap saya.”

“Orang yang mengecewakan adalah trauma utama saya,” kata Smith. “Saya benci apabila saya mengecewakan orang.” — Reuters

--

--

Malaysia Post

Sebaran berita terkini hanya untuk anda! Sumber berita terhangat and masa kini di dalam dan luar negara! Ikutilah kami TheMalaysiaPost : www.themalaysiapost.com